دانشـگـاه فرهنـگیـان استان قم

با حضورمعاون وزیر آموزش و پرورش ورئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی

مراسم بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش درقم برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: معلمی که خود تربیت شده باشد و از آموزه های معرفتی به خوبی بهره برده و بهره ببرد، این چنین فردی می تواند مربی خوبی باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم؛ مراسم بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش با حضور اساتید و مسئولین استانی و دانشگاه فرهنگیان استان در خانه معلم استان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که سخنران ویژه مراسم بود ، به دیدار امروز معلمان ومسئولین آموزش وپرورش کشور با رهبر انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار گفتند« معلم یعنی کسی که در آموزش و پرورش است و این معلم به دلیل حضور در آموزش و پرورش نقش مؤثری در تربیت آینده سازان دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که برای رسیدن به این جایگاهی که ایشان فرمودند، ابتدا باید جایگاه و نقش معلم را بشناسیم، ایشان اظهار داشت: باید بدانیم مهمترین نقش معلم تربیت آینده سازان نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: معتقدیم برای معلمی که قرار است نقش مهمی در تربیت آینده سازان نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، زیرساخت ها را باید فراهم کرد که از جمله دانشگاه و اساتید است.

وی عنوان کرد: معلم و استاد کسی است که از همه اتفاقات زندگی درس بگیرد و به آموزه های دینی و الهی توجه کرده و آنها را در درون خود تجلی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی گفت: این چنین معلمینی می توانند دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و آینده سازان نظام جمهوری اسلامی را تربیت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: معلمی که خود تربیت شده باشد و از آموزه های معرفتی به خوبی بهره برده وبهره ببرد،  می تواند مربی خوبی باشد.

در ادامه رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دیدار مسئولین دانشگاه فرهنگیان با رهبر انقلاب گفت: در این دیدار ایشان سیاست گذاری جدیدی برای دانشگاه فرهنگیان ترسیم کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع لازم است این سیاست ها که ایشان بیان کردند، از سوی مسئولین و اساتید دانشگاه فرهنگیان مورد بازبینی دقیق قرار گیرد، تا بیش از پیش  به جایگاه و نقش معلمی در دانشگاه فرهنگیان پی ببریم.

در ابتدای برنامه حسن محمدپور ضمن خیر مقدم به حضار گفت: یکی از رسالت های مهم دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است.

مدیر مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم افزود: وقتی صحبت از تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی می کنیم، یعنی معلمی را باید تربیت کنیم که برگرفته از آموزه های انقلاب، دین  و ایران اسلامی باشد.

وی بیان داشت: برای تحقق این امر  زیرساخت لازم است که مهمترین آن فراهم کردن زیرساخت های نرم افزاری همچون اساتید انقلابی است. لذا این معلمی که در دانشگاه تربیت می شود باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

محمدپور گفت: معتقدیم معلم باید براساس اندیشه اسلامی، دینی و بر اساس این آموزه ها تربیت شود.

مدیر  مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم افزود: معلمی در تراز یعنی معلم انقلابی، پرسشگر، تحلیل گر ،انقلابی ،جهادی،خوساخته،مهارت پذیر ،بابصیرت و...باشد.اگر این گونه تربیت کردیم می توانیم ادعا کنیم که معلم در تراز انقلاب تربیت کردیم.

وی بیان داشت: این مراسم در حقیقت بازنگری داشته های دانشگاه های فرهنگیان است. رهبر انقلاب هر ساله به بحث تعلم و تربیت و اخیرا جهاد تبیین توجه ویژه و تأکید فراوان دارند. جهاد تبیین، جبران ضعف ها و نگاهبان داشته ها است.

محمدپور گفت: جهاد تبیین یعنی اینکه داشته های دانشگاه فرهنگیان و خدمات این دانشگاه را بیان کنیم.

مدیر مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم افزود: نقش استاد و دانشگاه در تربیت معلم در تراز انقلابی بسیار مهم است.

وی بیان داشت: در بیانیه گام دوم و سند تحول، جوان ها در رأس کار می باشند. به همین دلیل نقش استاد و دانشگاه در تربیت معلم تراز انقلابی بسیار ویژه است.

محمدپور گفت: بنابرین باید جایگاه و مأموریت معملی را به بهترین نحو مغتنم شمرده و برای انجام بهتر فعالیت ها تلاش کنیم.

در پایان دیدار از اساتید برتر و منتخب دانشگاه فرهنگیان  استان قم مورد  تجلیل قرار گرفتند.