به همت دانشگاه فرهنگیان استان قم و همکاری گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد
نشست علمی نقد و بررسی کتاب سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (علیهم السلام)
شایان ذکر است درس سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) جزء یکی از دروس تعلیم وتربیت اسلامی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان می باشد که کتابی با همین عنوان ویژه دانشجومعلمان با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سازمان سمت و دانشگاه فرهنگیان تالیف و در سال 97 به زیور طبع آراسته شده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان قم؛این نشست به همت مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم و با همکاری گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روز شنبه 26 بهمنماه در محل سالن جلسات مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم برگزار شد.
شایان ذکر است درس سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) جزء یکی از دروس تعلیم وتربیت اسلامی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان میباشد که کتابی با همین عنوان ویژه دانشجومعلمان با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سازمان سمت و دانشگاه فرهنگیان تالیف و در سال 97 به زیور طبع آراسته شده است.
مدیریت امور پردیس های استان قم با هدف ایجاد فضای بالنده پژوهشی و گسترش تعامل علمی میان اعضای هیئت علمی و اساتید این دانشگاه و نیز نقد و بررسی متون تخصصی تولیدشده در این دانشگاه به برگزاری نشست فوق اقدام کرده است.
در این نشست که با حضور مولفان محترم این کتاب حجت الاسلام دکتر محمد داودی و دکتر سیدعلی حسینی زاده همراه بوده است به ترتیب زیر اساتید و اعضای هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان به طرح نکات خود پرداخته اند: سرکار خانم دکتر مصباحی، سرکار خانم دکتر شریفی، دکتر محمد مظفر، حجت الاسلام دکتر فیضیپور و دکتر محسن رفیعی. دکتر علی اسعدی نیز به عنوان دبیر علمی این نشست را مدیریت کردند.
برخی از نقاط قوت این کتاب که در مجموعه نکات اساتید ناقد بدان اشاره شده به قرار زیر است: پیشتازی مولفان در عرصه نو و تازه، رفع یک نیاز مهم در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی، ساختار و روش علمی متقن و بهرگیری از منابع معتبر و متعدد و ... .
همچنین برخی از نقاط قابل تصحیح که توسط ناقدان مطرح شده به شرح زیر است: برخی نکات ویرایشی در متن و کتابنامه، حجم زیاد کتاب که با ظرفیت دوواحدی این درس سازگار نیست، کاستی کاربردی و کاربستی نبودن مطالب، دوری برخی از محتوای کتاب با ذهنیت دانشجومعلمان و لزوم بازنگری در متن کتاب از حیث همافقی با فضای نومعلمی و ... .
در پایان مولفان محترم به فراخور قوت جلسه، به برخی از اشکالات و ابهامات پاسخ دادند.